3 proste sposoby, jak szybciej zasnąć

Specjaliści od zdrowia zalecają nam 8 godzin snu. Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie wygospodarować na wypoczynek nocny właśnie tyle czasu. Dlatego też warto poznać sposoby na to, by ułatwić sobie zasypianie, a tym samym zapewnić spokojny sen. Oto trzy z nich:

Zaprzyjaźnij się z książką

Nie od dziś wiadomo, że czytanie relaksuje i obniża stres aż o 68%.

Warto tą wiedzę wykorzystać walcząc o poprawę jakości swojego snu. Uwaga! Aby jednak osiągnąć cel, musi to być książka papierowa, a nie elektroniczna.

Na kolację zafunduj sobie dobre źródło tryptofanu

Najlepsze z nich, a do tego lekkostrawne to mięso indyka.

Tryptofan to hormon, który nie tylko łagodzi stres, ale przede wszystkim wycisza. Dostarczenie go przed snem zapewni krótki, ale głęboki sen.

Ustal swój rytuał przed snem

Spokojny sen – nawet jeśli krótki – daje tyle samo korzyści organizmowi, co zalecany 8-godzinny spoczynek.

Według naukowców regularnie wykonywane te same czynności tuż przed snem, gwarantują nam szybkie uśnięcie i sprzyjają wypoczynkowi.

Jak zatem widzimy o jakość snu możemy sami zadbać i wcale nie trzeba w tym celu wypijać litrów mleka, liczyć baranów (albo gotówkę 🙂 ), a jedynie wprowadzić do swojego życia kilka prostych zmian. Odbije się to korzystnie na naszym samopoczuciu, ale również wpłynie na jakość wykonywanej pracy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *