5 powodów dla których warto jeść jajka nie tylko na Wielkanoc

Jajka to nieodłączny symbol zbliżającej się Wielkanocy. Wtedy też spożywamy ich najwięcej i to w bardzo różnej postaci – z majonezem, w sałatce lub jedynie z dodatkiem soli czy pieprzu. Zobacz, dlaczego warto po nie sięgać nie tylko od święta.

Jajka wspierają wzrok

Działają w ten sposób zawarte w nich luteina i zeaksantyna. Zapobiegają one zaćmie. Z kolei znajdująca się w nich witamina A chroni nas m.in. przed tzw. kurzą ślepotą.

Jaja wzmacniają i chronią kości i zęby

Mogą tak działać, gdyż są dobrym witaminy D wspomagającej wchłanianie wapnia.

Jajka zwiększają odporność na stres

Jest to możliwe ponieważ uzupełniają niedobory aminokwasów odpowiedzialnych za naszą odporność psychiczną i zmniejszających uczucie lęku.

Jajka wspomagają walkę z nadwagą

Jajka to cenne źródło dobrze przyswajalnego białka. Dlatego, aby w skuteczny sposób pozbyć się niechcianej tkanki tłuszczowej warto włączyć do tygodniowego jadłospisu 5 jajek. Rezultaty będą widoczny gołym okiem.

Jajka odżywiają nasz mózg

Wpływają tym samym na usprawnienie jego funkcjonowania. Wspomagająco na ten organ działa znajdująca się w nich cholina.

Aby rzeczywiście móc odczuć dobroczynny wpływ jajek na nasze zdrowie, powinniśmy pamiętać o jednym – najlepiej jeść je gotowane lub z jak najmniejszą ilością dodatków wybierając przy tym te najbardziej zdrowe jak warzywa czy sosy na bazie jogurtów. Warto też sięgać po te jajka, które są oznakowane liczbami „1” i „0”. Są najzdrowsze, gdyż pochodzą od kur żywionych w sposób naturalny.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *