Dlaczego warto zrezygnować z cukru w diecie? 4 dobre powody

Chociaż bywa on sprytnie zakamuflowany w całej gamie produktów spożywczych, to można się go pozbyć z diety. Tylko po co, skoro tak nam smakuje i jesteśmy do niego przyzwyczajeni? Poznajcie 4 powody do rzucenia cukru, a przynajmniej podjęcia takiej próby.

  1. Zmiana sylwetki / wyglądu ciała W zaledwie 14 dni możemy zauważyć, jak nasza sylwetka zyskuje na eliminacji cukru. Brzuch staje się mniej wzdęty, a talia mocniej zarysowana. Panie mogą zauważyć, jak znikają znienawidzone przez nie „boczki”, a widoczny cellulit przestaje być ich problemem. Na tej zmianie korzysta również skóra, która z poszarzałej i pozbawionej energii, zmienia się w pełną blasku.
  2. Rzadsze spadki energii Chociaż w pierwszych dwóch tygodniach możemy zaliczyć spadki energii, to warto się przemęczyć. Po tym czasie nie będą nam już dokuczały „dołki energetyczne”, które likwidowaliśmy sięgając po kolejną czekoladkę. W to miejsce wystarczy nam szklanka wody z cytryną lub krótki spacer.
  3. Będziemy rzadziej chorować  Organizm oczyszczony z nadmiaru cukru lepiej sobie radzi z infekcjami. To znaczy odporność staje się silniejsza.
  4. Chronimy się przed groźnymi schorzeniami Eliminując cukier z diety czy ograniczając jego spożywanie, działamy profilaktycznie. Oznacza to, że nasze naczynia krwionośne są mocniejsze, a tym samym spada ryzyko miażdżycy.

To niewielki ułamek tego, co robi dla naszego zdrowia brak cukru w diecie. Tylko jak go wyeliminować? Nie do końca jest to możliwe, by całkowicie go wyrzucić. Ale możemy na początek zastąpić biały cukier, jego mniej kalorycznymi odpowiednikami, jak stewia czy ksylitol. Zamiast ciastek czy ulubionych słodyczy – wybierać owoce (mogą być również te suszone).

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *