Nordic Walking – sport nie tylko dla seniora!

Czy wiesz, że Nordic Walking – popularnie określany, jako „marsz z kijkami” lub „kijki” – to aktywność, która wbrew pozorom – nie służy jedynie celom usprawniającym u seniorów? Poznaj zalety tego coraz modniejszego sportu.

Sport uniwersalny

Nordic Walking to jedna z bardziej bezpiecznych form aktywności, dlatego z powodzeniem można ją uprawiać mając sporą nadwagę bez obaw o zbytnie obciążenie stawów. Nie ma w niej ograniczeń wiekowych, ani zdrowotnych. Jest to aktywność, która nie wymaga zbyt dużych nakładów finansowych. Poza tym można ją uprawiać wszędzie i o każdej porze roku. To sport, który nigdy się nudzi, gdyż zawsze można znaleźć i opracować sobie nową trasę, a przy okazji poznać lepiej okolicę lub odkryć jej malowniczość. I co najważniejsze Nordic Walking to bogaty pakiet korzyści:

Angażuje więcej mięśni

Ta z pozoru łatwa forma aktywności angażuje aż 90 procent wszystkich naszych mięśni! To dużo więcej niż bardzo popularne bieganie.

Spala więcej kalorii

W trakcie tego wysiłku możemy spalić do 40 procent kalorii więcej niż w trakcie zwykłego spaceru czy marszu.

Pomaga budować odporność

Ta aktywność pomaga zwiększyć objętość krwi nawet o 15 procent. Dzięki temu organizm ma więcej sił na walkę z chorobą.

Zwiększa objętość płuc

Ma to z kolei wpływ na usprawnienie transportu tlenu do poszczególnych komórek. Ponadto ma to korzystny wpływ na zwiększenie produkcji endorfin czyli hormonów szczęścia, które pomagają nam rozprawić się z depresją, pokonać stres oraz działają przeciwbólowo.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *