Propaganda XXI wieku

Bardzo nie lubię, kiedy media rozdmuchują jakąś sprawę aż do granic absurdu tylko i wyłącznie po to, żeby stworzyć w ten sposób skuteczną zasłonę dymną dla innych, dużo istotniejszych problemów. Niestety, przewidywane już całe lata temu przez pisarzy nurtu science-fiction zarządzanie nastrojami społecznymi stało się już w dzisiejszych realiach normą i coraz rzadziej w ogóle zwracamy na ten fakt uwagę – a szkoda. Warto zachować trzeźwy umysł i zdrowy rozsądek oraz używać ich jako skutecznego filtra dla podawanych w mass-mediach informacji.

logo firmy gerber w kolorze niebieskim

Firma Gerber jest jednym z najczęściej bezpodstawnie atakowanych przez media producentów żywności dla dzieci

Dobrym przykładem jest choćby powracająca jak bumerang sprawa mom w słoiczkach produkcji firmy Gerber. Ze sposobu, w jaki media mówiły o sprawie, można byłoby wnosić, że mamy do czynienia z cholera wie czym, podczas gdy tak naprawdę producent nie ukrywał, że w dwóch (zaledwie!) rodzajach posiłków dla maluchów znajdowało się to nieszczęsne mięso oddzielone mechanicznie. Wszystko podane wprost na etykiecie, bez zakłamywania faktów.

słoiczek z żywnocią dla dzieci firmy gerber

Wszystkie słoiczki Gerbera muszą spełniać (i spełniają) bardzo rygorystyczne normy oraz przechodzą szereg badań w laboratoriach

Ale nagle uruchomiły się jakieś pseudoekologiczne ugrupowania, podnosząc larum na temat mom w Gerberach i twierdząc, że to karygodna praktyka i tak dalej. Ci sami ludzie jakimś cudem zapomnieli, że firma taka jak Gerber nie może sobie w żaden sposób pozwolić na to, żeby jej produkty nie były najwyższej możliwej jakości. Mało tego: o tym, że wszystkie słoiczki Gerbera przechodzą cholernie rygorystyczne testy jakościowe, też żaden ekoszajbus się nawet nie zająknął – a przecież tak właśnie jest.

Najbardziej zaskakuje mnie w całej nadmuchanej przez media nagonce to, że próbuje się nam wcisnąć najzwyczajniejszy w świecie kit i przekonać, że firma produkująca zdrowe jedzenie dla dzieci od wielu lat nagle z jakichś niewyjaśnionych powodów zapragnęła popełnić rynkowe samobójstwo. Wybaczcie, ale ja takie wątpliwe sensacje aplikowane przez tak zwane mainstreamowe media wkładam między bajki, bo tam ich miejsce.

źródła obrazków: nietylkoozdrowiu.pl, futuristicallyyours.com, brucebradley.com

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *